شرایط تشکیل و ظهور یک استارتاپ موفق در هفدهمین رویداد همفکر فردوس بررسی شد.
شرایط تشکیل و ظهور یک استارتاپ موفق در هفدهمین رویداد همفکر فردوس بررسی شد. در این رویداد آقای مهندس مهدی شهبازی پژوهشگر کسب و کارهای نوپا و موسس استارتاپ های شکم سلام وترکان، استارتاپ را یک مدل کسب وکارجدید بر پایه نوآوری دانست که تشکیل آن را بر اساس پارامترها و شرایطی ویژه درنظر گرفته می شود در ابتدا محصول می بایست مورد توجه بازار قرار بگیردو مسئله مطرح می شود و دراین باره مشتریان و جامعه هدف را مشخص می کنیم مثلا استارتاپ موفق کشمون و اسنپ توانستند در زمینه بازار و تشکیل جامعه هدفشان موفق عمل نمایند و ارتباط مناسبی برقرار نمودند. استارتاپ کشمون در زمینه کشاورزی و جلوگیری از واسطه گری در فروش محصولات زراعی و اسنپ که در زمینه یک سیستم جابه جایی مسافر فعالیت می نماید. در مرحله بعدی می بایست یک استارتاپ از کانال های جذب مشتری استفاده نماید، که این کانال ها میتوانند داخلی ودرون گرا مانند سایت اینترنتی، اپلیکشن و.. تولید محتوی نماید و یا برون گرا مانند تبلیغات حضوری، بیلبورد تبلیغاتی در سطح شهر و.. باشد. ساختار هزینه ای که هزینه های استارتاپ مانند ساخت وبسایت، منابع انسانی و.. را شامل خواهدشد، در یک استارتاپ مشخص می شود. مهندس شهبازی تیم سازی حرفه ای در شروع هر کسب و کاری را بسیار مهم دانست، و مجموعه ای موفق خواهد بود که از تیمی قوی و غیر قابل کپی برداری برخوردار باشد.
نظرات
ارسال نظر
لطفا برای ثبت نظر، وارد حساب کاربری تان شوید و یا ثبت نام کنید.