برگزاری اولین رویداد کارآفرینی و تمرین کسب و کار دانش آموزی شهرستان فردوس

برگزاری اولین رویداد کارآفرینی و تمرین کسب و کار دانش آموزی شهرستان فردوس

اولین رویداد کار آفرینی و تمرین کسب و کار دانش آموزی شهرستان فردوس در تاریخ 97/12/09 جهت دانش آموزان دوره اول و دوم متوسطه با همکاری مشترک مرکز رشد واحدهای فناوری فردوس، پژوهش سرای دانش آموزی علامه فاضل تونی و آموزش و پرورش فردوس در سالن کانون امیدهای انقلاب برگزار گردید. این رویداد در ساعت 8.30 صبح با تلاوتی چند از آیات کلام ا.. مجید و سرود ملی کشورمان آغاز به کار نمود. 

درابتدای این رویداد مهندس عبدالهی مدیر مرکز رشد فردوس،  ضمن خوش آمد گویی به تمام حضار و تشکر از دست اندرکاران رویداد، درخصوص ایده پردازی و خلاقیت مطالبی را عنوان کرد و افزود باید بر روی ایده ها بدرستی تمرکز نمود و آنهارا با تحقیق و پژوهش به سمت تجاری سازی برد . در ادامه کارگاه خلاقیت و کسب و کار توسط مهندس ذهبی مدیر عامل شرکت دانش بنیان طراحان صنعت بینهایت و فعال حوزه کسب و کار های نو، برگزار شد. وی در خصوص نحوه ایده پردازی و روش های افزایش خلاقیت و نگاه ویژه به محیط پیرامونمان مطالبی را بیان نمود، همچنین در خصوص نحوه بیان ایده ها و آیتم های مهم در ارائه هر ایده توسط دانش آموزان سخنانی را ایراد نمود.

درادامه رویداد تمامی دانش آموزان صاحب ایده در مدت 3 دقیقه به بیان ایده وطرح خود پرداختند و در مدت 3 دقیقه به سئوالات و ابهامات داوران پاسخ دادند که داوران راهنمایی ها ی لازم در مورد هر طرح را به ایده پرداز منتقل نمودند.

در این رویداد جناب آقای خداخواه رئیس آموزش و پرورش فردوس ضمن تشکر از تمامی دانش آموزان و مجریان این رویداد جسارت خوب دانش آموزان در بیان ایده ها را خاطر نشان دانسته،  و همچنین استارت این رویداد که اولین رویداد کسب و کارهای دانش آموزی بوده را مناسب و خوب دانست و خواستار برگزاری ایده شو های دانش آموزی دیگر در سطح شهرستان و حضور بیشتر دانش آموزان در این گونه رویداد ها شد.

در این رویداد 17 طرح دانش آموزی مطرح شد که پس از بررسی و جمع بندی توسط داوران در نهایت سید جواد رفیعی با ایده ساز کوبه ای کاخن، مهناز غلامی با ایده دستگاه گل پر کن زعفران، سهیل ربانی با ایده کنتور هوشمند و خلاق به ترتیب به عنوان نفرات اول، دوم و سوم رویداد انتخاب شدند. در پایان این رویداد طی مراسمی جوایزی به این نفرات تقدیم شد.

 

نظرات

تاکنون نظری ثبت نشده است.

ارسال نظر

لطفا برای ثبت نظر، وارد حساب کاربری تان شوید و یا ثبت نام کنید.

اطلاعیه ها

رویداد استارتاپی شاهد و ایثارگر استان خراسان جنوبی
کارگاه اموزشی دانش بنیان
فراخوان اولویت های پژوهشی استان خراسان جنوبی
برگزاری رویداد استارتاپی نوشهر