شرایط مطلوب در اکوسیستم های استارتاپی در بیستمین همفکر فردوس بررسی شد.
16مردادماه ساعت17، مرکز رشد فردوس میزبان بیستمین همفکر فردوس بود. در این رویداد مهندس سید علی رضوی مدیر تیم استارتاپی اکوموتیو(Ecomotive) به بیان شرایط مطلوب در اکوسیستم های استارتاپی پرداخت. اکوسیستم کارآفرینی، به مجموعه افراد، سازمانها، روشها، قوانین، رویدادها و ... در یک محدوده جغرافیایی گفته میشود که بر فعالیتهای کارآفرینی (و نه اشتغالزایی) در آن منطقه، اثر میگذارد. میتوان اذعان کرد که هر اکوسیستم منحصربهفرد است و شامل عناصر پیچیده، خاص و تعاملات بیشماری است. هنوز نمیتوان این عبارت را که اکوسیستمهای کارآفرینی؛ به رهبران و کارآفرینان در محافظت از کسبوکار و نظارت آگاهانهی آن کمک میکند؛ تأیید کرد. مهندس رضوی با بر شمردن عناصر اکوسیستم استارتاپی و شرح هر ایتم موثر در اکوسیستم استارتاپی، دی جی کالا و اسنپ را دو استارتاپ موفق رشد کرده دانست که توانسته به خوبی در جامعه نفوذ نماید. وی نقش پارک ها و مراکز رشد را در هدایت و به ثمر رساندن ایده ها و طرح ها بسیار حائز اهمیت دانست. وی نقش سرمایه گزاران و مروجین را در رونق یک استارتاپ مفید دانست که می بایست با راه های ارتباطی از قبیل شرکت در نمایشگاه ها و فن بازار ها و... نسبت به جذب سرمایه گزار اقدام نمود. وی نسبت به تعداد کم شتاب دهنده های کسب و کار در فضای کشور انتقاد داشت و همچنین خواستارخصوصی شدن فن بازارها در سطح کشور شد.
نظرات
ارسال نظر
لطفا برای ثبت نظر، وارد حساب کاربری تان شوید و یا ثبت نام کنید.