برگزاری کارگاه جامع آشنایی با بوم مدل کسب و کار در مرکز رشد فردوس
کارگاه جامع آشنایی با بوم مدل کسب و کاردر تاریخ 98/07/16در ساعت 16 در محل کارگاه مرکز رشد فردوس برگزار گردید با توجه به ثبت نام و اطلاع رسانی انجام شده از طریق سامانه، شرکت کنندگان که عموما دانشجویان علاقه مند و فناوران مرکز رشد بودنند روز برگزاری در محل کارگاه مرکز رشد حضور یافتند. در این کارگاه مهندس محسنی هم بنیان گذار استارتاپ پازلی و فعال حوزه کسب و کار نو صحبت های خود را با تعریف جامع و مختصر از استارتاپ شروع نمود. وی استارتاپ را سازمانی موقتی که در جستجوی مدل کسب و کار گسترش پذیر، تکرار پذیر و سودده بوده دانست. همچنین با بیان مختصری ازتاریخ شروع و نحوه شکل دهی کسب و کارهای استارتاپی موفق در دنیا و ایران، به مهمترین مزایا و امتیازات این گروه کسب و کارها پرداخت. وی نمونه های کسب و کار ایرانی دی جی کالا، اسنپ و تخفیفان را مورد بررسی قرارداد و به چگونگی رشد و توسعه این نمونه کسب و کارهای استارتاپی پرداخت. مهندس محسنی سپس به تشریح مدل کسب و کار پرداخت و شرکت کنندگان را با عناصر یک بوم مدل کسب وکار که شامل بخش های مشتری، ارتباط با مشتریان، ارزش ایجادشده، فعالیت های کلیدی، شرکای کلیدی ، کانال های ارتباطی، منابع کلیدی، جریان درآمد و ساختارهزینه ها می باشد آشنا نمود. در ادامه بوم مدل کسب و کار در اختیار شرکت کنندگان قرار گرفت و شرکت کنندگان در چهار تیم پنج نفره به طور عملی به نوشتن بوم یک کسب و کار نو پرداختند و در طی این مسیر مهندس محسنی راهنمایی های لازم و مشاور های لازم به هر گروه را انجام داد.
نظرات
ارسال نظر
لطفا برای ثبت نظر، وارد حساب کاربری تان شوید و یا ثبت نام کنید.