برگزاری اولین رویداد استارتاپ ویکند شهری با همکاری شهرداری فردوس و مرکز رشد فردوس

برگزاری اولین رویداد استارتاپ ویکند شهری با همکاری شهرداری فردوس و مرکز رشد فردوس

 اولین رویداد استارتاپ ویکند شهری با همکاری شهرداری فردوس و مرکز رشد فردوس در تاریخ 98/10/04 روز چهارشنبه به طور رسمی آغاز شد.پذیرش شرکت کنندگان در محل هتل عماد نظام از ساعت هشت تا ده صبح به طول انجامید. شرکت کنندگان عده ای به صورت انفرادی و عده ای به همراه تیم هایشان جهت دریافت پک ها و آیدی کارت های آماده شده به تیم اجرایی رویداد مراجعه میکردند.

    

 ساعت ده تیم ها و منتور ها مهمان یک تور گردشگری در سطح شهر فردوس شدند. مکان های مورد نظر شهرداری و مشکلات مربوط به هر مکان به ایده دهندگان ارائه می شد تا شرکت کنندگان در طرح ها و ایده های خود از آنها بهره گیرند.شهر قدیمی تون یکی از مکان های مورد بازدید بود که به خصوص نظر منتور ها را بسیار به خود جلب کرد.

 مراسم افتتاحیه با نام یگانه معمار هستی آغاز گردید و پس از سرود ملی ایران با سخنرانی مهندس کاظمی شهردار شهر فردوس  و رئیس رویداد اهداف هم آفرینی به طور واضح تری برای شرکت کنندگان روشن شد. پس از آن سخنرانی رئیس شورای شهر بود طبق صحبت های ایشان میان دانش و ثروت فاصله ایست که توسط فناوری قابل طی شدن است، ایده در ذهن جرقه می زند اما برای به عمل رساندن آن باید بستری فراهم باشد، باید محلی باشد تا از ایده پشتیبانی شود.  دکتر ناصری رئیس پارک علم و فناوری استان خراسان جنوبی درطی سخنرانی خود از مدیران درخواست همکاری کرد تا درخصوص استقرار واحد های فناوری کمک کنندکه این موضوع در جهت رشد و توسعه ی ایده های و طرح ها خواهد بود. سپس تسهیلگر رویداد، مهندس فلاحت، در خصوص هم آفرینی چیست و ما چطور به هم آفرینی رسیدیم توضیحاتی ارائه دادند تا ذهن شرکت کنندگان را بیشتر با فضای هم آفرینی آشنا کنند و ابهامات را تا حدودی برطرف سازند. پس ازمعرفی منتور های رویداد، ارائه ی مهندس بوذرجمهری در خصوص جان بخشی به بنا ها را داشتیم. طبق صحبت های مهندس بوذرجمهری بازآفرینی بنا انتهای کار نیست ،باید بتوانیم به عنوان یک طراح به بافت جان تازه ای بدهیم. باید بتوانیم جان بخشی کنیم. ایشان خاطر نشان کردند که تک بعدی طراحی نکنید و همه چیز را در کنار هم ببینید و یک پارچگی را به عنوان یک اصل حفظ کنید. بر اساس صحبت های مهندس باغبان در خصوص شهر هوشمند ،بدون توجه به مردم و تمایلات مردم نمیتوان به شهر هوشمند رسید.

 روز پنجشنبه ،پنجم دی ماه به کارگاه بوم کسب و کار و طراحی مدل ها اختصاص داشت.منتور ها به صورت دسته جمعی از تک تک تیم ها بازدید میکردند ،ایده هایشان را می شنیدند و راهنمایی ها، انتقادات و نظرات خود را برای بهبود عملکردشان بیان می کردند. جناب پورعلی در این بین کارگاه جامعی در خصوص بخش های مختلف بوم کسب و کار و نحوه ی کامل کردن هر بخش ارائه دادند که راهنمای بسیار موثری برای شرکت کنندگان بود.همزمان با کارتیم ها و کامل شدن بوم ها، پیمان حاجی رضایی کارگاهی جهت آموزش نحوه ی ارائه طرح ها برگزار نمود. طبق گفته وی ممکن است ایده ی فوق العاده ای داشته باشید اما با یک ارائه ی بد هرگز نتوانید نظر سرمایه گذار را به خود جلب کنید و این یعنی از دست رفتن ایده ای که می توانست شما را به موفقیت برساند.وی درباره ی نحوه ی چیدمان اسلایدها و توضیحاتی که روی هر اسلاید باید بیان شود،نکات ارزنده ای را بیان نمود.. جمعه ،ششم دی ماه ،شرکت کنندگان با جدیت تمام برای نهایی شدن طرح هایشان فعالیت داشتند بعد از آن از ساعت یازده ارائه ها آغاز شد، تیم ها بر حسب قرعه انتخاب می شدند و به روی سن می رفتند و یکی بعد از دیگری طرح هایشان را برای داوران بازگو می کردند و پس از آن انتقاد ها و سوالات داوران را پاسخ می گفتند.طرح ها بسیار متنوع بود اما بیشتر آنها در حوزه ی طراحی المان های شهری قرار داشت مخصوصا بر میدان مادر که در مرکزیت سه دانشگاه قرار دارد تاکید ویژه ای شده بود. اپ های گردشگری نیز شمار زیادی را به خود اختصاص داده بود.بعضی از ایده ها خاص بودند و تک ،مانند بازی گنج تون و شهر هوشمند .بعضی ها به بازیافت پس ماند ها اختصاص داشتند و گروهی هم برای بهبود گردشگری و حمل و نقل طرح داده بودند. داوران سپس از میان ایده های ارائه شده بهترین ها را برگزیدند. ایده های منتخب ده روز مهلت یافتند تا طرح خود را با توجه به نظرات داوران اصلاح و تکمیل نمایند.در انتها شهرداری از سه ایده ی برتر تقدیر به عمل خواهد آورد و ایده ها با کمک شهرداری در سطح شهر به اجرا در می آید.

 

 

نظرات

تاکنون نظری ثبت نشده است.

ارسال نظر

لطفا برای ثبت نظر، وارد حساب کاربری تان شوید و یا ثبت نام کنید.

اطلاعیه ها

رویداد استارتاپی شاهد و ایثارگر استان خراسان جنوبی
کارگاه اموزشی دانش بنیان
فراخوان اولویت های پژوهشی استان خراسان جنوبی
برگزاری رویداد استارتاپی نوشهر